lördag 15 mars 2014

Internationellt café



Igår så for jag med Hanna på internationellt café, ett café där man får tala med olika människor på olika språk. Vi började kvällen med att tala finska och vi talade med en man som var från Afrika och han hade varit i Sierra Leone, så jag passade på att fråga lite om stället. De sa att vissa malaria piller som man tar så kan man bli typ hög av eller få en känsla av att man har druckit. Ehm, ser inte fram emot det, hoppas verkligen inte att jag får sådana biverkningar! Vi for även och talade lite franska, eller Hanna talade medan jag lyssnade. Vi avslutade med att lära oss lite italienska, men mest vad olika gester betydde eftersom man använder händerna en hel del då man talar italienska :)

Efter en trevlig kväll så for vi till D.O.M och jag tog en drink. På hemvägen så blev vi lite hungriga så vi tog in på abc för att äta lite. Vi for även in till butiken och när vi kom till kassan så småflinade killen bakom kassan. Bakom honom så syntes det vad som hände från övervakningskamerorna. Jag och Hanna hade nämligen lekt lite med gosedjuren som fanns där och så hade Hanna provat en mössa som hade öron och ögon på sig. Undrar riktigt vad dendär killen tänkte, bakom honom satt det dessutom två andra arbetskamrater. Vill inte ens veta vad de tänkte när vi höll på och fjollade framför övervakningskamerorna ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar