onsdag 8 januari 2014

Dear stress, let´s break up

Yeeesss, ett av mina nyårslöften håller jag inte riktigt just nu. Det är så mycket att göra nuförtiden att min hjärna snart flippar ur totalt. Jullovet var lugnt och jag hade all tid i världen, jag hade både tid med jobb och att vila ut. Men sedan då skolan börjar då bryter helvetet ut. Under de dagar jag hunnit gå i skola har vi fått en massa läxor, vi skall skriva uppsatser, göra läsförståelser i både finska och engelska. Hallelujah!
Det är just därför som jag har tid att sitta här och skriva. Not! Det har jag verkligen inte. Men inte orkar jag ha min hjärna aktiverad 24/7 heller. Trots all stress så har denna dag varit awesome. Jag såg verkligen inte fram emot att jobba 5 h efter skolan och jag trodde att mitt humör skulle vara helt nere och att jag skulle vara helt slut. Men nej, jag fick 14 beställningar idag och typ ingen utskällning. Omg endå, typ första gången ever. Uhhh, ser verkligen fram emot den dagen då pengarna regnar in på mitt konto 8)
Men som tur så är det min sista arbetsdag på lördag och hela nästa vecka börjar se mera normal ut. Jag kommer dock ännu att fortsätta jobba som personlig assistent, men det hinner jag bra med. Jag måste bara planera in allt i min kalender och jag har en känsla av att det kommer gå ihop och att allt är fixat innan provveckan. Under mitt lugn så märker jag ATT NYA SAKER SOM MÅSTE GÖRAS PLOPPAR UPP I HUVUDET; SKATTEKORTET SKALL LÄMNAS IN TILL JOBBET, KOSTYM FÖR PENKKIS MÅSTE FIXAS, BESÖK TILL BANKEN MÅSTE GÖRAS, JAG MÅSTE RINGA TELEFONSAMTAL HIT OCH DIT, TRÄFFAR OCH CAFÉ BESÖK SKALL BOKAS IN MED BEKANTA, MÅSTE SAMLA IN MERA SPONSORER TILL SIERRA LEONE PROJEKTET, BÖRJA ÖVA TILL SKRIVNINGARNA, LÄSA PÅ KÖRKORTET OCH TA KÖRLEKTIONER…..jesus christ endå…

Men äh, det är lugnt.
Nu skall jag äta något och lata mig framför tv:n. Sedan skall jag ner och träna i källaren, stället som blivit mitt andra hem nuförtiden. Träningen går galant trots att det är så mycket annat som måste fixas och hoppeligen så förbättras min kondis och jag uppfyller mitt nyårslöfte^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar