onsdag 15 januari 2014

Onsdag

Gokväll! Idag hade jag min sista arbetsdag, den skulle ha varit förra lördagen men då hade de inte öppet så jag fick fara dit idag istället. Så nu har jag bara mitt jobb som personlig assistent, som då är ett deltids jobb. Känns så skönt att äntligen få lite mera fritid. Jag har förresten märkt att det sker saker konstant nuförtiden och om jag uppfattat det rätt så får vi veta nästa vecka om resan till Sierra-Leone blir av eller inte. För er som inte vet så är vi en grupp elever på 10 personer som har samlat in pengar till ett Sierra-Leone projekt. Pengarna skall gå till utbildning i läskunnighet, företagsamhet och yrkesskicklighet för unga studerande i Sierra-Leone. Det vore en fantastisk upplevelse att få åka dit eftersom stället är en aning avvikande från andra platser jag besökt.
I förrgår var jag med Elin till simhallen och jag har ännu träningsvärk. Inte så konstigt, vi tog först en runda till gymmet och sedan blev det simning. Men gud så skönt det kändes efteråt. Om jag hade mera tid så skulle jag åka dit oftare. Vid simhallen finner man alltid motivation att röra på sig även fast man är totalt slut. Nåjaa, månne jag hinner dit flera gånger sedan då vi slutat skolan och läslovet börjar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar