tisdag 21 januari 2014

Oj gud vad har jag gett mig in på...

Shit! Idag bokade en av våra lärare i Sierra Leone-projektet flygbiljetterna. Om allt går som planerat och vi får insamlat tillräckligt med pengar så bär det av mot Sierra Leone i Mars.
Igår så var vi på föräldramöte och vi fick en hel del info. Man måste bära kläder som täcker hela kroppen och det är ändå ca 30 grader varmt, kommer att grillas totalt! Sen så är vattnet rätt smutsigt och risken för att få sjukdomar är hög. Men vi alla skall vaccinera oss innan vi åker så hoppeligen kommer vi hem friska. Det som skrämde mig lite är att det finns tjuvar och kidnappare. Nog finns det kidnappare   i nästan varje land, men jag tror att risken för att bli kidnappad är lite högre i Sierra Leone. Känns som om jag borde börja bodybuilda rejält och lära mig självförsvar. Nej men gud, jag hoppas att jag kommer hem oskadd! Väl när den dagen kommer då vi skall åka så kommer jag att vara så otroligt nervös, men jag tror ändå att det kommer att bli one hell of an experience ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar