fredag 28 februari 2014

Smoking kills

Tja, det var ett tag sedan jag skrev, tillbringar mest mina dagar framför någon bok. Nog är det skönt med läslov men inte så kul när tiden går snabbt och man skall hinna läsa igenom allt. Sedan då alla skrivningar är över så kommer det vara så otroligt skönt = freedoooom 

Höh, kom att tänka på tobaksrökning en dag här i veckan. Jag kommer aldrig att förstå hur man kan slösa pengar på tobak. När man frågar någon varför de röker så säger de att det hjälper mot stress och att det smakar gott. Eeh, jag är stressad men klarar mig fint utan tobak. Har börjat tänka på det allt mer sedan jag var och träffade en kille som röker, tyvärr så dejtar jag inte rökare så han får lov att sluta om det skall bli något^^ Och dessutom far det sjukt mycket pengar i tobak, ja menar vissa röker 2 paket per dag om inte mera, så dit försvinner ca 70 €/ vecka… Och ungdomar som står lite här och där och röker på torget, det är ju faktiskt inte så coolt. Sen är det ännu den vidriga lukten, varje gång jag passerar någon som röker så håller jag andan. Helt härligt att ha svarta lungor sen då man blir äldre, nej vet verkligen inte vad folk vinner på det. Ändå är det sjukt många som röker. Ja menar, röka för att man inte pallar stressen, "take it like a man" för guds skull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar